Pierwsza pomoc przedmedyczna
Ratownik przedmedyczny
Cel szkolenia:
Nabycie umiejętności ratownika przedmedycznego
PROGRAM SZKOLENIA: | ||
Lp. | Nazwa zajęć | Il. godzin |
1. | Prawo w ratownictwie. Etiologia zagrożeń funkcji życiowych | 1,5 |
2. | Etyka w ratownictwie. Nagłe zatrzymanie krążenia – postępowanie | 1,5 |
3. | Pomoc przedmedyczna w najczęściej występujących stanach zagrożenia zdrowia i życia | 1,5 |
4. | Pozostałe sytuacje zagrażające homeostazie ustroju. Transport pacjenta. Zastosowanie defibrylatora zewnętrznego | 1,5 |
5. | Zajęcia praktyczne | 2 |
Razem | 8 |
Cel szkolenia:
Nabycie umiejętności ratownika przedmedycznego
PROGRAM SZKOLENIA: | ||
Lp. | Nazwa zajęć | Il. godzin |
1. | Prawo w ratownictwie. Etiologia zagrożeń funkcji życiowych | 2 |
2. | Etyka w ratownictwie. Nagłe zatrzymanie krążenia – postępowanie | 2 |
3. | Pomoc przedmedyczna w najczęściej występujących stanach zagrożenia zdrowia i życia | 2 |
4. | Pozostałe sytuacje zagrażające homeostazie ustroju. Transport pacjenta. Zastosowanie defibrylatora zewnętrznego | 2 |
5. | Zajęcia praktyczne z udziałem uczestników szkolenia inscenizacje wypadków i zdarzeń zagrażających zdrowiu i życiu | 3 |
6. | Przedstawienie kilkudzisięciu scenariuszy wypadków i zdarzeń. Analiza i dyskusja | 1 |
Razem | 12 |
Pierwsza pomoc przedmedyczna
Cel szkolenia:
nabycie umiejętności w udzielaniu pierwszej pomocy poszkodowanemu
PROGRAM SZKOLENIA: | ||
Lp. | Nazwa zajęć | Il. godzin |
1. | Opatrywanie ran i pomoc doraźna w przypadkach typowych urazów i zatruć
| 1 |
2. | Oparzenia
| 1 |
3. | Porażenia prądem elektrycznym | 1 |
4. | Zatrucia chemiczne
| 1 |
5. | Ogólne zasady udzielania pierwszej pomocy | 1 |
Razem | 8h / 3h godziny zajęć praktycznych |
Cel szkolenia:
Nabycie umiejętności udzielania pomocy przedmedycznej
PROGRAM SZKOLENIA: | ||
Lp. | Nazwa zajęć | Il. godzin |
1. | Prawo w ratownictwie. Etiologia zagrożeń funkcji życiowych. Etyka w ratownictwie. Nagłe zatrzymanie krążenia – postępowanie. Prezentacje | 1,5 |
2. | Pomoc przedmedyczna w najczęstrzych stanach zagrożenia zdrowia i życia. Zajęcia praktyczne: postępowanie w przypadku ataku padaczki; zabezpieczenia pacjenta w pozycji bocznej, przekładanie pacjenta nieprzytomnego(urazowego i nieurazowego) z „brzucha na plecy” | 1 |
3. | Postępowanie z pacjentem – pozycje ratownicze. Postępowanie w przypadku omdleń; pozycja czterokończynowa. Badanie pacjenta: badanie przedmiotowe i podmiotowe (wywiad SAMPLE) | 1 |
4. | Resuscytacja krążeniowo – oddechowa (RKO) z zastosowaniem defiblyratora zewnętrznego (AED) – wytyczne ERC 2010. Zajęcia praktyczne | 1 |
5. | Sprawdzenie wiadomości – test. Dyskusja podsumowująca | 0,5 |
Razem | 5h / 3h godziny zajęć praktycznych |
Obsługa defibrylatora półautomatycznego
Cel szkolenia:
nabycie umiejętności obsługi defibrylatora półautomatycznego
PROGRAM SZKOLENIA: | ||
Lp. | Nazwa zajęć | Il. godzin |
1. | Przyczyny nagłego zatrzymania krążenia | 0,2 |
2. | Przypomnienie postępowania reanimacyjnego i resuscytacyjnego | 0,3 |
3. | Obsługa defibrylatora półautomatycznego | 0,5 |
4. | Ćwiczenia praktyczne | 0,5 |
Razem | 2 |